10/31/2014

Dagje Amsterdam met twee lieve meisjes!





Op pad met mijn camera, telefoon, Diana F (niet van mij) en te weinig eten.
Ik heb mijn werk voor een keer afgezegd (al twee maanden van te voren maar toch houd ik daar niet zo van) voor een fotocursus en een dagje Amsterdam, en het was het meer dan waard!

We startten met een uitleg en wat geschiedenis van lomografie en de camera's. Ik ben zeker niet de grootste geschiedenis fan die op deze aardbol rondwandelt maar dit was wel interessant. We hebben geleerd over verschillende technieken die je kan toepassen met deze camera's en we mochten het werk bewonderen van de beste fotografen over de wereld die met de Diana F werken. Na ruim een uurtje stil te hebben gezeten en moeten luisteren mochten we zelf aan de slag. We mochten allemaal een camera lenen en een rolletje vol schieten. Dat was nog niet zo gemakkelijk. Doordat er maar 14 foto's op het rolletje zaten. Het enige advies dat we meekregen was, gewoon schieten en niet twijfelen. Dat ging 'm dus niet worden, ik wilde goed nadenken over wat ik wilde fotograferen, zodat als ik het rolletje terug kreeg er foto's op stonden waar ik tevreden over was. Toch waren de eerste twee foto's zo gemaakt, daar had ik namelijk al een plaatje van in m'n hoofd. Gewend ben ik om er op los te klikken tot mijn batterij leeg is of mijn kaartje vol, dat heb ik dan ook gewoon gedaan met mijn gewone camera en telefoon. Een paar van die plaatjes wil ik graag met jullie delen.

Een link met de foto's krijg ik binnen nu en een week en daarna kan ik de foto's ophalen in Amsterdam.






Doei!



No comments:

Post a Comment