8/23/2014

We lopen massaal hard.

Hi!

Heel Nederland is massaal aan het hardlopen geslagen, en het lijkt wel alsof iedereen 10 keer per week zijn rondje doet. Als ik het een maand heb vol gehouden dan is het veel, maar ondertussen ben ik wel €150 euro lichter... Nieuw sportbroekje hier en een paar nieuwe schoenen daar. Hoe heb ik ooit die uitgave kunnen doen.
Ik had vijf keer fanatiek hardgelopen op mijn hockeyschoenen GEEN GOED IDEE! Die dingen kun je alleen aan met mega dikke sokken er in, mijn voeten hebben het geweten. Ik denk dat ik nu wel weet hoe afstervende tenen voelen. 
Terug naar mijn schoenen, ik naar de sportwinkel en passen. Ze maken dus een filmpje van je voeten als je rent en dan kijken ze waar je ondersteuning nodig hebt in je voeten. Dan kijken ze welke schoenen die ondersteuning geven, Alle schoenen waar je dan nog een beetje mee over straat durft vallen af. Toen kocht ik dus veel te duren niet mooie hardloopschoenen, ik heb geen idee wat me op dat moment bezielde.

Zelf heb ik niet zoveel discipline als het gaat om hardlopen, (misschien niet alleen bij hardlopen) dus sleepte mama me s'ochtends veel ste vroeg uit bed, met als excuus dat als we later zouden gaan het veel te warm was. We waren de straat nog niet uit of mijn benen voelde als lood en mijn onderbroek zat op een plek waar hij eigenlijk niet hoorden... Ik gebruik z'n band om m'n arm die altijd afzakt en niet strak genoeg kan, toch doe ik hem altijd om want ik wil wel kunnen zien hoeveel ik heb gelopen en hoeveel calorieën ik heb verbrand zodat ik die er gelijk als ik thuis ben weer aan kan eten. (Stiekem vergelijk ik mijn run met die van de mensen die al die shit op Facebook plaatsen.) Dan is er nog het probleem van wel of geen drinken mee nemen. Voordat ik weg ga denk ik altijd dat ik het wel redt zonder water, maar als halverwege mijn tong dan op mijn schoenen hangt smeek ik om slokje water. Elke keer gebeurt dit weer.

De enige goede rede dat ik heel soms hardloop is, omdat je je daarna op de bank kan storten en de hele dag niets kan doen, wand vanochtend heb je al zo goed hardgelopen. En ook over de zak chips die je open trekt hoef je geen schuld gevoel te hebben.

Doei!

1 comment:

  1. Ik ben het helemaal met je eens, maar inderdaad, die discipline is ver te zoeken.

    Liefs, Elbrich
    xfashionmeep.blogspot.nl

    ReplyDelete