2/23/2015

Digital Detox



Voor school zit ik soms de hele dag achter de computer en natuurlijk kijk ik regelmatig even op Facebook, Twitter of Instagram.  Steeds vaker lees je dat al die social media niet goed is voor je concentratievermogen. Raak je even afgeleid door een *pling* op je telefoon, duurt het daarna tien minuten voor je weer geconcentreerd bezig bent. Een digital detox zou dus goed zijn voor je concentratievermogen, en aangezien mijn spanningsboog nog lager is dan dat van een ei wil ik dit graag proberen. 

Alle social-media apps van mijn telefoon af en gaan met die banaan. Maar voordat ik de kans had dat te doen hadden mijn hersenen voor mij al een lijstje gemaakt met redenen waarom dit niet kon. Geen Instagram betekend geen 365days en dat is het laatste dat ik wil! Ik was al zo trots op mezelf dat ik het tot 50 had volgehouden en vandaag de dag is dat al 54 :) Geen WhatsApp betekent geen groepsgesprekken waarin ik altijd toch nog even in moet checken hoe laat ik moet hockeyen. Geen Facebook is geen contact met de geweldigste klasgenootjes van de wereld, die ik bijna een jaar niet zie, omdat we allemaal op stage zijn. En zo gaat het nog wel even door.

Maar ik heb een oplossing. Ik ben niet van plan een week social-media vrij te zijn, maar een keer per dag even de belangrijkste dingen bekijken. Ik heb wel wat regels opgesteld. De berichtgeving van de social-media op mijn telefoon gaat uit. Een half uurtje per dag mag ik dan even mijn mail checken, mijn Instagram foto uploaden en m'n WhatsApp berichtjes lezen. Dat is het dan ook.
Oh ja! Alle spelletjes gooi ik wel van mijn telefoon.

Ik begin vanavond na het eten en hoop dat ik het vol hou tot volgende week maandag tot na het eten.

Doei!


No comments:

Post a Comment